Spring Copenhagen

Spring Copenhagen

Facebook og Instagram annoncering som afgørende marketingskanal.

Fakta

Kunde

Spring Copenhagen

Kanaler

Facebook & Instagram

Website

www.springcopenhagen.com

Service

Fuld kontrol over deres annoncekonto,
Strategisk sparring

Markeder

Danmark & Norge

Stiftet

Virksomheden blev grundlagt i 2015

Opgaven

I sin søgen efter en samarbejdspartner, der kunne
hjælpe med skalering af egen webshop

I 2019 tog designvirksomheden Spring Copenhagen Danmark med storm, da de vandt Iværksætter TV-programmet “Vejen Til Seier” på TV2 og dermed en investering fra serieiværksætteren Lars Seier Christensen.

Spring Copenhagen kontaktede mig inden programmet. De søgte en samarbejdspartner som kunne sørge for deres online tilstedeværelse primært via Facebook og Instagram før, under og efter programmet og dermed udnytte den store eksponering og “on-top-of-mind” hos forbrugerne, som de fik fra TV-programmet.

Inden vores samarbejde var det meget begrænset hvad Spring Copenhagen havde fokuseret og gjort ved deres online markedsføring og dermed var omsætningen via egen webshop også meget begrænset. De havde brug for en kortsigtet strategi som tog højde for deres deltagelse i Vejen Til Seier, med primært fokus på opsætning af relevante retargeting flows, som fulgte op på den trafik din organiske fik fra programmet. Derudover havde de brug for en langsigtet strategi, hvor udgangspunktet var at opbygge og øge omsætningen i deres webshop.

Løsningen

Udarbejdelse af overordnet marketingstrategi
som skulle tage højde for Spring Copenhagens aktiviteter.

Det var meget begrænset hvad vi havde af data at arbejde med, da Spring Copenhagen ikke tidligere havde fokuseret på salg via egen webshop. Vi skulle derfor fra start, opbygge et ordentlig og skalerbart fundament på deres annoncekonto med den rette struktur.

Vores første fokus var indsamlingen af data på målgruppen. Via brede segmenterede interessemålgrupper kunne vi lede trafik ind på deres webshop og dermed begynde at indsamle relevant data. Denne data kunne vi bruge til oprettelse af look-a-like-målgrupper i den brede annoncering (Top funnel) og brugerdefinerede målgrupper til vores retargeting flows (Mid- og buttom funnel).

“ Magnus Neble og hans team er blandt de bedste samarbejdspartnere jeg har haft længe og i de forskellige virksomheder jeg har haft i de sidste 20 år. Først og fremmest er der masser af energi i samarbejdet, masser af grin og højt humør, som er vigtigt for mig, når man skal arbejde tæt sammen dag og nat. Det hele starter med tillid når man får lov til at komme helt ind i maskinrummet, og her er Neble & Co en partner man kan stole på og regne med til hver en tid. Magnus er visionær og utrolig dygtig til det han gør, ikke bare som strategisk rådgiver, men endnu mere som den hårdtarbejdende og løsningsorienteret partner. Det er det, jeg ledte efter i sin tid, og ‘Rocket’, som vi kalder dem internt, har hjulpet Spring Copenhagen med at få annoncering og digitale tilstedeværelse på et helt andet niveau hurtigt. Fantastisk samarbejde, fantastiske mennesker. ”

Claus Nielsen

COO, medstifter & partner, Spring Copenhagen.

Resultatet

En afgørende kanal for omsætningen i webshoppen

Spring Copenhagen har siden samarbejdets begyndelse ca. 70x deres omsætning online primært via Facebook og Instagram annoncering.

Facebook og Instagram annoncering er blevet en afgørende kanal for omsætningen i webshoppen. En stor mængde data og en god skalerbar kampagnestruktur betyder, at vi bruger Facebooks unikke muligheder til indsamling af leads, drive konverteringer i webshoppen, test og skalering til nye markeder, samt konstant at udvikle Spring Copenhagen som brand.

70x

Omsætning i webshop

+20.000

Relevante emails indsamlet

+1

Udvidelse til nyt marked

Magnus Neble

Stifter og ejer

    Skal vi tage en snak?